• Facebook
  • Instagram
the-fashion-marmalade-logo.jpg

FROM WORK TO PARTY

Posted October 25th


How many times we were at work, at school, or running errands all day and we had to carry a huge bag with us just to sneak into a bathroom and change to go for a drink later that night? I got you. It's a common struggle. So today I'm gonna simplify your life! I'm gonna show you, and tell you, how to style a basic black dress, that I'm pretty sure we all have, to take you from work to party.

That's right, no more packing an extra outfit.


1

Trade your sneaker with some heels. I love wearing boots and sneakers with dresses, it just gives it more of a city girl look which I love, but I always swap them with nice heels at night.


2

Swap out your tote bag with a minibag, or as I did just take the shoulder belt off. Since it was a nice chain I wrapped it around my waist and used it as a cute belt.


3

Change your outerwear piece with something more elegant like an oversized or tailored blazer, or just don't wear any, that's a good way to have a night out kind of look while keeping it sexy.


4

Add some statement accessories to your look for the night, it will transform your entire look.

And that's pretty much it, a simple and easy look for the entire day.



Quante volte eravamo al lavoro, a scuola o a fare commissioni tutto il giorno e siami state costrette a portare con noi un'enorme borsa solo per entrare di nascosto in un bagno e cambiarci per uscire piu tardi per un drink? È una lotta comune. Oggi ti semplificherò la vita! Ecco come abbinare un normalissimo abito nero , sono abbastanza sicura che tutte abbiamo, per portarti dal lavoro alla festa. Esatto, basta mettere in valigia un vestito in più!


1

Cambia le tue sneaker con dei tacchi. Io adoro indossare stivali e scarpe da ginnastica con i vestiti, gli da un aspetto da ragazza di città che adoro, ma di sera li cambio sempre con dei bei tacchi.


2

Scambia la tua borsa con una minibag o, come ho fatto io, togli la tracolla. Dato che era una bella catena, l'ho avvolta intorno alla vita e l'ho usata come una cintura.

3

Cambia il tuo cardigan con qualcosa di più elegante come un blazer oversize o su misura, o semplicemente non indossarne nessuno, è un buon modo per avere un look da sera mantenendolo sexy.

4

Aggiungi alcuni accessori di tendenza, trasformerà completamente il tuo look. E questo è tutto, un look semplice e facile per l'intera giornata.